Verklaring gegevensbescherming

Deze gegevensbeschermingsverklaring informeert u over de aard, de omvang en het doel van de verwerking van persoonsgegevens (hierna „gegevens“ genoemd) binnen ons online aanbod en de daarmee verbonden websites, functies en inhoud, alsmede externe online aanwezigheden, zoals onze sociale mediaprofielen (hierna gezamenlijk „online aanbod“ genoemd). Met betrekking tot de gebruikte termen, zoals „verwerking“ of „verantwoordelijke“, verwijzen wij naar de definities in artikel 4 van de algemene verordening gegevensbescherming (GDPR).

Verantwoordelijk

Zie het impressum voor ons adres.

Soorten gegevens die worden verwerkt:

– Inventarisgegevens (bijv. namen, adressen)
– Contactgegevens (bijv. e-mail, telefoonnummers)
– Inhoudelijke gegevens (bijv. teksten, foto’s, video’s)
– Gebruiksgegevens (bijv. bezochte websites, belangstelling voor inhoud, toegangstijden)
– Meta/communicatiegegevens (bv. apparaatinformatie, IP-adressen)

 

Categorieën van betrokkenen

Bezoekers en gebruikers van het online aanbod (hierna noemen wij de betrokkenen ook gezamenlijk „gebruikers“).

 

Doel van de verwerking

– Aanbieden van het online aanbod, de functies en de inhoud ervan
– Beantwoording van contactaanvragen en communicatie met gebruikers
– Veiligheidsmaatregelen
– Bereikmeting/marketing

 

Gebruikte terminologie

„Persoonsgegevens“: iedere informatie betreffende een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon (hierna „betrokkene“ genoemd); als identificeerbaar wordt beschouwd een natuurlijke persoon die direct of indirect kan worden geïdentificeerd, met name aan de hand van een identificator zoals een naam, een identificatienummer, locatiegegevens, een online identificator (bv. een cookie) of van een of meer specifieke elementen die kenmerkend zijn voor de fysieke, fysiologische, genetische, psychische, economische, culturele of sociale identiteit van die natuurlijke persoon.

„Verwerking“: elke bewerking of elk geheel van bewerkingen met betrekking tot persoonsgegevens, al dan niet geautomatiseerd. De term is ruim en omvat vrijwel elke behandeling van gegevens.

„pseudonimisering“: de verwerking van persoonsgegevens op zodanige wijze dat de persoonsgegevens niet langer aan een specifieke betrokkene kunnen worden gerelateerd zonder aanvullende informatie, mits deze aanvullende informatie gescheiden wordt bewaard en onderworpen is aan technische en organisatorische maatregelen die waarborgen dat de persoonsgegevens niet aan een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon worden toegeschreven.

„profilering“: elke geautomatiseerde verwerking van persoonsgegevens die erin bestaat die persoonsgegevens te gebruiken om bepaalde aspecten van de persoonlijkheid van een natuurlijke persoon te beoordelen, met name om aspecten in verband met de arbeidsprestatie, de economische situatie, de gezondheid, de persoonlijke voorkeuren, de interesses, de betrouwbaarheid, het gedrag, de locatie of de verandering van locatie van die natuurlijke persoon te analyseren of te voorspellen.

verantwoordelijke voor de verwerking“: de natuurlijke of rechtspersoon, overheidsinstantie, dienst of ander orgaan die, alleen of samen met anderen, het doel van en de middelen voor de verwerking van persoonsgegevens vaststelt.

„Verwerker“: een natuurlijke of rechtspersoon, overheidsinstantie, dienst of ander orgaan die of dat ten behoeve van de voor de verwerking verantwoordelijke persoonsgegevens verwerkt.

Relevante rechtsgrondslag

Overeenkomstig art. 13 DS-GVO informeren wij u over de rechtsgrondslag voor onze gegevensverwerking. Indien de rechtsgrondslag niet in de gegevensbeschermingsverklaring is vermeld, geldt het volgende: De rechtsgrondslag voor het verkrijgen van toestemming is art. 6, lid 1, onder a) en art. 7 DS-GVO, de rechtsgrondslag voor de verwerking voor de uitvoering van onze diensten en de uitvoering van contractuele maatregelen alsmede de beantwoording van aanvragen is art. 6, lid 1, onder b) DS-GVO, de rechtsgrondslag voor de verwerking voor de uitvoering van onze wettelijke verplichtingen is art. 6, lid 1, onder c) DS-GVO en de rechtsgrondslag voor de verwerking ter bescherming van onze gerechtvaardigde belangen is art. 6, lid 1, onder f) DS-GVO. In het geval dat vitale belangen van de betrokkene of een andere natuurlijke persoon de verwerking van persoonsgegevens noodzakelijk maken, dient Art. 6(1)(d) DS-GVO als rechtsgrondslag.

Beveiligingsmaatregelen

Wij nemen passende technische en organisatorische maatregelen om een op het risico afgestemd beschermingsniveau te waarborgen overeenkomstig artikel 32 van de GDPR, rekening houdend met de stand van de techniek, de uitvoeringskosten en de aard, de omvang, de omstandigheden en de doeleinden van de verwerking, alsmede met de variërende waarschijnlijkheid en ernst van het risico voor de rechten en vrijheden van natuurlijke personen.

De maatregelen omvatten met name het waarborgen van de vertrouwelijkheid, integriteit en beschikbaarheid van gegevens door de fysieke toegang tot de gegevens te controleren, alsmede de toegang tot, de invoer en de openbaarmaking van, het waarborgen van de beschikbaarheid en de scheiding van de gegevens. Wij beschikken ook over procedures om de uitoefening van de rechten van de betrokkenen, de verwijdering van gegevens en de reactie op gegevenscompromittering te waarborgen. Voorts houden wij reeds bij de ontwikkeling en selectie van hardware, software en procedures rekening met de bescherming van persoonsgegevens, overeenkomstig het beginsel van gegevensbescherming door het ontwerp van technologie en door gegevensbeschermingsvriendelijke standaardinstellingen (art. 25 DS-GVO).

Samenwerking met verwerkers en derden

Wanneer wij in het kader van onze verwerking gegevens aan andere personen en ondernemingen (orderverwerkers of derden) doorgeven, doorgeven of anderszins toegang tot de gegevens verlenen, gebeurt dit alleen op basis van een wettelijke toestemming (bijv. wanneer een doorgifte van de gegevens aan derden, zoals aan betalingsdienstaanbieders, noodzakelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst op grond van art. 6, lid 1, letter b DS-GVO), u daarvoor toestemming hebt gegeven, een wettelijke verplichting daarin voorziet of op basis van onze gerechtvaardigde belangen (bijv. bij het gebruik van agenten, webhosts etc.).

Wanneer wij derden opdracht geven tot het verwerken van gegevens op basis van een zogenaamde „opdrachtverwerkingsovereenkomst“, gebeurt dit op basis van Art. 28 DS-GVO.

Doorgifte aan derde landen

Als wij gegevens verwerken in een derde land (d.w.z. buiten de Europese Unie (EU) of de Europese Economische Ruimte (EER)) of dit doen in het kader van het gebruik van diensten van derden of het bekendmaken of overdragen van gegevens aan derden, gebeurt dit alleen als dit gebeurt om aan onze (pre)contractuele verplichtingen te voldoen, op basis van uw toestemming, vanwege een wettelijke verplichting of op basis van onze legitieme belangen. Onder voorbehoud van wettelijke of contractuele toestemmingen, verwerken of staan wij de verwerking van gegevens in een derde land alleen toe als de speciale vereisten van Art. 44 ff. DS-GVO. Dit betekent dat de verwerking bijvoorbeeld wordt uitgevoerd op basis van speciale garanties, zoals de officieel erkende vaststelling van een niveau van gegevensbescherming dat overeenkomt met dat van de EU (bijv. voor de VS via het „Privacy Shield“) of naleving van officieel erkende speciale contractuele verplichtingen (zogenaamde „standaard contractuele clausules“).

Rechten van de betrokkenen

U heeft het recht om bevestiging te vragen of gegevens in kwestie worden verwerkt en om geïnformeerd te worden over deze gegevens en om verdere informatie en een kopie van de gegevens te ontvangen in overeenstemming met Art. 15 van de GDPR.

U heeft volgens. Art. 16 DS-GVO het recht om aanvulling van de u betreffende gegevens of correctie van onjuiste u betreffende gegevens te verzoeken.

Overeenkomstig art. 17 van de GDPR heeft u het recht te eisen dat de gegevens in kwestie onverwijld worden gewist, of anders, overeenkomstig art. 18 van de GDPR, te eisen dat de verwerking van de gegevens wordt beperkt.

U hebt het recht om te verzoeken dat de gegevens die u ons hebt verstrekt, worden ontvangen in overeenstemming met art. 20 van de GDPR en om te verzoeken dat ze worden overgedragen aan andere verantwoordelijken voor de verwerking.

U heeft ook het recht om een klacht in te dienen bij de bevoegde toezichthoudende autoriteit in overeenstemming met Art. 77 van de GDPR.

Recht van herroeping

U hebt het recht om de overeenkomstig artikel 7, lid 3, DS-GVO verleende toestemming voor de toekomst in te trekken.

Recht van bezwaar

U kunt te allen tijde bezwaar maken tegen de toekomstige verwerking van uw gegevens overeenkomstig art. 21 DS-GVO. Het bezwaar kan met name worden gemaakt tegen verwerking voor direct marketing doeleinden.

Cookies en het recht om bezwaar te maken tegen directe reclame

Cookies“ zijn kleine bestanden die op de computers van de gebruikers worden opgeslagen. In de cookies kan verschillende informatie worden opgeslagen. Een cookie wordt voornamelijk gebruikt om informatie over een gebruiker (of het apparaat waarop de cookie is opgeslagen) op te slaan tijdens of na zijn of haar bezoek binnen een online aanbod. Tijdelijke cookies, of „session cookies“ of „transient cookies“, zijn cookies die worden gewist nadat een gebruiker een online aanbieding verlaat en zijn browser sluit. In zo’n cookie kan bijvoorbeeld de inhoud van een winkelmandje in een onlinewinkel of een inlogstatus worden opgeslagen. Permanente“ of „persistente“ cookies zijn cookies die ook na het sluiten van de browser opgeslagen blijven. De inlogstatus kan bijvoorbeeld worden opgeslagen als gebruikers deze na enkele dagen bezoeken. Evenzo kunnen de interesses van gebruikers worden opgeslagen in een dergelijke cookie, die wordt gebruikt voor bereikmeting of marketingdoeleinden. Third-party cookies“ zijn cookies die worden aangeboden door andere aanbieders dan de verantwoordelijke partij die het online aanbod exploiteert (anders, als het alleen haar cookies zijn, worden ze „first-party cookies“ genoemd).

Wij kunnen tijdelijke en permanente cookies gebruiken en zullen dit toelichten in ons privacybeleid.

Als gebruikers niet willen dat er cookies op hun computer worden opgeslagen, worden zij verzocht de desbetreffende optie in de systeeminstellingen van hun browser te deactiveren. Opgeslagen cookies kunnen worden verwijderd in de systeeminstellingen van de browser. Het uitsluiten van cookies kan leiden tot functionele beperkingen van dit online aanbod.

Een algemeen bezwaar tegen het gebruik van cookies voor online marketingdoeleinden kan voor een groot aantal diensten, met name in het geval van tracking, worden aangegeven via de Amerikaans-Amerikaanse site http://www.aboutads.info/choices/ of de EU-site http://www.youronlinechoices.com/. Bovendien kan het opslaan van cookies worden voorkomen door ze in de browserinstellingen uit te schakelen. Wij wijzen erop dat dan niet alle functies van dit online-aanbod kunnen worden gebruikt.

 

Contractuele diensten Druckpartner

De opdracht blijft van kracht zolang de opdrachtgever bij Druckpartner blijft of indirect bestelt.

 

Verwijdering van gegevens

De door ons verwerkte gegevens worden overeenkomstig de artikelen 17 en 18 DS-GVO gewist of in hun verwerking beperkt. Tenzij uitdrukkelijk vermeld in het kader van deze gegevensbeschermingsverklaring, worden de door ons opgeslagen gegevens gewist zodra ze niet meer nodig zijn voor het beoogde doel en de verwijdering niet in strijd is met wettelijke bewaarplichten. Als de gegevens niet worden gewist omdat ze nodig zijn voor andere en wettelijk toegestane doeleinden, wordt de verwerking ervan beperkt. Dit betekent dat de gegevens worden afgeschermd en niet voor andere doeleinden worden verwerkt. Dit geldt bijvoorbeeld voor gegevens die om commerciële of fiscale redenen moeten worden bewaard.

Volgens de wettelijke voorschriften in Duitsland worden gegevens 10 jaar bewaard in overeenstemming met §§ 147 lid 1 AO, 257 lid 1 nrs. 1 en 4, lid 4 HGB (boeken, dossiers, managementrapporten, boekhoudkundige bewijsstukken, handelsboeken, documenten die relevant zijn voor de belasting, enz.) en 6 jaar in overeenstemming met § 257 lid 1 nrs. 2 en 3, lid 4 HGB (handelsbrieven).

Volgens de wettelijke voorschriften in Oostenrijk vindt de bewaring met name plaats gedurende 7 jaar overeenkomstig § 132, lid 1 BAO (boekhoudkundige bescheiden, bonnen/facturen, rekeningen, kwitanties, zakelijke bescheiden, staat van inkomsten en uitgaven, enz.), gedurende 22 jaar in verband met onroerend goed en gedurende 10 jaar voor bescheiden in verband met langs elektronische weg verrichte diensten, telecommunicatie-, radio- en televisiediensten die aan niet-ondernemers in EU-lidstaten worden verstrekt en waarvoor aanspraak wordt gemaakt op het Mini-One-Stop-Shop (MOSS).

Bedrijfsgerelateerde verwerking

Daarnaast verwerken wij

– Contractgegevens (bijv. onderwerp van het contract, looptijd, klantcategorie)
– Betalingsgegevens (bijv. bankgegevens, betalingsgeschiedenis) van onze klanten, geïnteresseerden en zakelijke partners voor het leveren van contractuele diensten, service en klantenservice, marketing, reclame en marktonderzoek.

Orderverwerking in de online shop en klantenrekening

Wij verwerken de gegevens van onze klanten in het kader van de bestelprocessen in onze onlineshop om hen in staat te stellen de geselecteerde producten en diensten te selecteren en te bestellen, evenals de betaling en levering ervan, of de uitvoering ervan.

De verwerkte gegevens omvatten voorraadgegevens, communicatiegegevens, contractgegevens, betalingsgegevens en tot de personen die bij de verwerking betrokken zijn, behoren onze klanten, belangstellenden en andere zakelijke partners. De verwerking gebeurt met het oog op het leveren van contractuele diensten in het kader van de exploitatie van een online shop, facturering, levering en klantenservice. In deze context gebruiken wij sessiecookies om de inhoud van de winkelwagen op te slaan en permanente cookies om de inlogstatus op te slaan.

De verwerking is gebaseerd op art. 6 lid 1 lit. b (uitvoering van besteltransacties) en c (wettelijk verplichte archivering) DS-GVO. In dit verband zijn de als vereist gemarkeerde gegevens noodzakelijk voor de rechtvaardiging en uitvoering van het contract. Wij geven de gegevens alleen aan derden door in het kader van levering, betaling of in het kader van wettelijke toestemmingen en verplichtingen tegenover juridische adviseurs en autoriteiten. De gegevens worden alleen in derde landen verwerkt als dit noodzakelijk is voor de uitvoering van het contract (bijv. op verzoek van de klant voor levering of betaling).

Gebruikers kunnen optioneel een gebruikersaccount aanmaken, waarin zij met name hun bestellingen kunnen bekijken. Tijdens het registratieproces worden de gebruikers voorzien van de vereiste verplichte informatie. De gebruikersaccounts zijn niet openbaar en kunnen niet door zoekmachines worden geïndexeerd. Indien gebruikers hun gebruikersaccount hebben opgezegd, worden hun gegevens met betrekking tot het gebruikersaccount gewist, voor zover het bewaren ervan om redenen van handels- of belastingrecht overeenkomstig art. 6 lid 1 letter c DS-GVO noodzakelijk is. Informatie in het klantenaccount blijft tot de verwijdering ervan met latere archivering in geval van een wettelijke verplichting. Het is de verantwoordelijkheid van de gebruikers om hun gegevens te bewaren in geval van beëindiging voor het einde van het contract.

In het kader van registratie en hernieuwde registratie en het gebruik van onze online diensten slaan wij het IP-adres en het tijdstip van de betreffende gebruikersactie op. De opslag is gebaseerd op onze legitieme belangen en die van de gebruikers bij de bescherming tegen misbruik en ander ongeoorloofd gebruik. In principe worden deze gegevens niet aan derden doorgegeven, tenzij dit noodzakelijk is om onze aanspraken te honoreren of er een wettelijke verplichting bestaat conform art. 6 lid 1 letter c DS-GVO.

Het wissen vindt plaats na afloop van wettelijke garantie- en vergelijkbare verplichtingen, de noodzaak van het bewaren van de gegevens wordt om de drie jaar getoetst; bij wettelijke archiveringsverplichtingen vindt het wissen plaats na afloop daarvan (einde bewaarplicht handelsrecht (6 jaar) en belastingrecht (10 jaar).

Contractuele diensten

Wij verwerken de gegevens van onze contractuele partners en geïnteresseerden alsmede andere klanten, klanten, opdrachtgevers of contractuele partners (uniform aangeduid als „contractuele partners“) overeenkomstig art. 6 lid 1 lit. b. DS-GVO om hen onze contractuele of precontractuele diensten te leveren. De in dit verband verwerkte gegevens, de aard, de omvang en het doel, alsmede de noodzaak van hun verwerking worden bepaald door de onderliggende contractuele relatie.

De verwerkte gegevens omvatten de stamgegevens van onze contractuele partners (bv. namen en adressen), contactgegevens (bv. e-mailadressen en telefoonnummers) alsook contractuele gegevens (bv. gebruikte diensten, inhoud van het contract, contractuele communicatie, namen van contactpersonen) en betalingsgegevens (bv. bankgegevens, betalingsgeschiedenis).

In principe verwerken wij geen bijzondere categorieën van persoonsgegevens, tenzij deze deel uitmaken van een opdracht of een contractuele verwerking.

Wij verwerken gegevens die nodig zijn voor de rechtvaardiging en uitvoering van contractuele diensten en wijzen op de noodzaak van openbaarmaking ervan, tenzij dit duidelijk is voor de contractuele partners. Openbaarmaking aan externe personen of bedrijven vindt alleen plaats als dit in het kader van een contract noodzakelijk is. Bij de verwerking van de in het kader van een opdracht aan ons verstrekte gegevens handelen wij in overeenstemming met de instructies van de klant en de wettelijke voorschriften.

Bij het gebruik van onze online diensten kunnen wij het IP-adres en het tijdstip van de desbetreffende gebruikersactie opslaan. Deze opslag is gebaseerd op onze legitieme belangen en op de belangen van de gebruikers bij de bescherming tegen misbruik en ander ongeoorloofd gebruik. In principe worden deze gegevens niet aan derden doorgegeven, tenzij dit noodzakelijk is voor de uitoefening van onze aanspraken op grond van art. 6 lid 1 lit. f. DS-GVO of een wettelijke verplichting daartoe bestaat op grond van art. 6 lid 1 lit. c. DS-GVO.

Het wissen van de gegevens vindt plaats wanneer de gegevens niet meer nodig zijn voor het nakomen van contractuele of wettelijke zorgplichten alsmede voor het afhandelen van eventuele garantie- en vergelijkbare verplichtingen, waarbij de noodzaak van het bewaren van de gegevens elke drie jaar wordt getoetst; anders gelden de wettelijke bewaarplichten.

Externe betalingsdienstaanbieders

Wij maken gebruik van externe betalingsdienstaanbieders via wier platforms gebruikers en wij betalingstransacties kunnen uitvoeren (bijv. elk met een link naar de verklaring inzake gegevensbescherming, Paypal (https://www.paypal.com/de/webapps/mpp/ua/privacy-full), Klarna (https://www.klarna.com/de/datenschutz/), Skrill (https://www.skrill.com/de/fusszeile/datenschutzrichtlinie/), Giropay (https://www.giropay.de/rechtliches/datenschutz-agb/), Visa (https://www.visa.de/datenschutz), Mastercard (https://www.mastercard.de/de-de/datenschutz.html), American Express (https://www.americanexpress.com/de/content/privacy-policy-statement.html).

In het kader van de uitvoering van contracten gebruiken wij de betalingsdienstaanbieders op basis van art. 6 lid 1 lit. b. DS-GVO. Bovendien gebruiken wij externe betalingsdienstaanbieders op basis van onze gerechtvaardigde belangen op grond van art. 6 lid 1 lit. b. DS-GVO om onze gebruikers effectieve en veilige betalingsmogelijkheden te bieden.

De gegevens die door de betalingsdienstaanbieders worden verwerkt, omvatten inventarisgegevens, zoals naam en adres, bankgegevens, zoals rekeningnummers of creditcardnummers, wachtwoorden, TAN’s en controlesommen, alsmede contract-, totaal- en ontvangergerelateerde informatie. De gegevens zijn nodig om de transacties uit te voeren. De ingevoerde gegevens worden echter alleen door de betalingsdienstaanbieders verwerkt en bij hen opgeslagen. Dat wil zeggen dat wij geen rekening- of creditcardgerelateerde informatie ontvangen, maar alleen informatie met bevestiging of negatieve informatie over de betaling. Onder bepaalde omstandigheden kunnen de gegevens door de betalingsdienstaanbieders worden doorgegeven aan kredietinstellingen. Het doel van deze overdracht is het controleren van de identiteit en de kredietwaardigheid. Raadpleeg de voorwaarden en informatie over gegevensbescherming van de aanbieders van betalingsdiensten.

De voorwaarden en informatie over gegevensbescherming van de respectieve betalingsdienstaanbieders zijn van toepassing op de betalingstransacties en kunnen worden geraadpleegd op de respectieve websites of transactieapplicaties. Wij verwijzen daar ook naar voor verdere informatie en de uitoefening van herroepings-, informatie- en andere rechten van betrokkenen.

Administratie, financiële boekhouding, kantoororganisatie, contactbeheer

Wij verwerken gegevens in het kader van administratieve taken en de organisatie van onze activiteiten, de financiële boekhouding en de naleving van wettelijke verplichtingen, zoals archivering. Daarbij verwerken wij dezelfde gegevens die wij in het kader van onze contractuele dienstverlening verwerken. De verwerkingsgrondslagen zijn Art. 6 para. 1 lit. c. DS-GVO, Art. 6 para. 1 lit. f. DS-GVO. Klanten, geïnteresseerden, zakenpartners en websitebezoekers worden door de verwerking getroffen. Het doel en ons belang bij de verwerking liggen in de administratie, financiële boekhouding, kantoororganisatie, archivering van gegevens, d.w.z. taken die het onderhoud van onze bedrijfsactiviteiten, de uitvoering van onze taken en de verlening van onze diensten dienen. De verwijdering van gegevens met betrekking tot contractuele diensten en contractuele communicatie komt overeen met de informatie die in deze verwerkingsactiviteiten wordt genoemd.

In dit verband verstrekken wij gegevens aan de belastingdienst, adviseurs zoals belastingadviseurs of accountants, alsmede aan andere honorariakantoren en betalingsdienstaanbieders.

Verder slaan wij informatie op over leveranciers, organisatoren en andere zakelijke partners op grond van onze zakelijke belangen, bijvoorbeeld om later contact met hen op te kunnen nemen. Deze gegevens, die meestal bedrijfsgerelateerd zijn, worden permanent opgeslagen.

Registratiefunctie

Gebruikers kunnen een gebruikersaccount aanmaken. Als onderdeel van het registratieproces worden de vereiste verplichte gegevens aan de gebruikers verstrekt en op basis van art. 6, lid 1, onder b), DS-GVO verwerkt met het oog op het verstrekken van de gebruikersaccount. De verwerkte gegevens omvatten met name de inloggegevens (naam, wachtwoord en een e-mailadres). De tijdens de registratie ingevoerde gegevens worden gebruikt voor het gebruik van het gebruikersaccount en het doel ervan.

Gebruikers kunnen per e-mail worden geïnformeerd over informatie die relevant is voor hun gebruikersaccount, zoals technische wijzigingen. Indien gebruikers hun gebruikersaccount hebben opgezegd, worden hun gegevens met betrekking tot het gebruikersaccount verwijderd, behoudens een eventuele wettelijke verplichting om deze te bewaren. Het is de verantwoordelijkheid van de gebruikers om hun gegevens in geval van beëindiging voor het einde van het contract te bewaren. Wij hebben het recht om alle tijdens de looptijd van het contract opgeslagen gebruikersgegevens onherroepelijk te wissen.

In het kader van het gebruik van onze registratie- en aanmeldingsfuncties en het gebruik van de gebruikersaccount slaan wij het IP-adres en het tijdstip van de betreffende gebruikersactie op. Deze opslag is gebaseerd op onze legitieme belangen en die van de gebruikers bij de bescherming tegen misbruik en ander ongeoorloofd gebruik. In principe worden deze gegevens niet aan derden doorgegeven, tenzij dit noodzakelijk is voor de uitoefening van onze aanspraken of er een wettelijke verplichting bestaat conform art. 6 lid 1 letter c DS-GVO. De IP-adressen worden uiterlijk na 7 dagen geanonimiseerd of gewist.

Contact

Bij contact met ons (bijv. via contactformulier, e-mail, telefoon of via sociale media) worden de gegevens van de gebruiker verwerkt met het oog op de behandeling van het contactverzoek en de verwerking ervan overeenkomstig art. 6, lid 1, letter b) DS-GVO. De gegevens van de gebruiker kunnen worden opgeslagen in een relatiebeheersysteem („CRM-systeem“) of een vergelijkbare aanvraagorganisatie.

Wij verwijderen de aanvragen als ze niet meer nodig zijn. Wij beoordelen de noodzaak elke twee jaar; verder gelden de wettelijke archiveringsverplichtingen.

Nieuwsbrief

Met de volgende informatie informeren wij u over de inhoud van onze nieuwsbrief, alsmede over de registratie-, verzend- en statistische evaluatieprocedure en uw recht op bezwaar. Door u aan te melden voor onze nieuwsbrief gaat u akkoord met de ontvangst ervan en met de beschreven procedures.

Inhoud nieuwsbrief: Wij versturen nieuwsbrieven, e-mails en andere elektronische berichten met promotionele informatie (hierna „nieuwsbrief“) alleen met toestemming van de ontvangers of met wettelijke toestemming. Als de inhoud van de nieuwsbrief specifiek wordt beschreven in de loop van de registratie, zijn deze bepalend voor de toestemming van de gebruikers. Afgezien daarvan bevatten onze nieuwsbrieven informatie over onze diensten en ons.

Dubbele opt-in en registratie: De registratie voor onze nieuwsbrief vindt plaats in een zogenaamd dubbel opt-in proces. Dit betekent dat u na registratie een e-mail ontvangt waarin u wordt gevraagd uw registratie te bevestigen. Deze bevestiging is nodig zodat niemand zich met andermans e-mailadres kan aanmelden. De registraties voor de nieuwsbrief worden gelogd om het registratieproces volgens de wettelijke voorschriften te kunnen bewijzen. Dit omvat het opslaan van de registratie- en bevestigingstijd en het IP-adres. Ook wijzigingen van uw bij de verzenddienstverlener opgeslagen gegevens worden geregistreerd.

Inschrijvingsgegevens: Om u in te schrijven voor de nieuwsbrief is het voldoende om uw e-mailadres in te voeren. Optioneel vragen wij u een naam op te geven ten behoeve van een persoonlijk adres in de nieuwsbrief.

De nieuwsbrief wordt verzonden en het succes ervan wordt gemeten op basis van de toestemming van de ontvangers op grond van Art. 6 Para. 1 lit. a, Art. 7 DS-GVO in combinatie met § 7 Para. 2 nr. 3 UWG of, indien toestemming niet vereist is, op basis van onze gerechtvaardigde belangen bij direct marketing op grond van Art. 6 Para. 1 lt. f. DS-GVO in combinatie met § 7 Para. 2 nr. 3 UWG. DS-GVO in samenhang met. § 7 lid 3 UWG.

Het vastleggen van het registratieproces vindt plaats op basis van onze gerechtvaardigde belangen overeenkomstig art. 6 lid 1 lit. f DS-GVO. Ons belang is gericht op het gebruik van een gebruiksvriendelijk en veilig nieuwsbriefsysteem dat zowel onze zakelijke belangen als de verwachtingen van de gebruikers dient en ons bovendien in staat stelt onze toestemming te bewijzen.

Annulering/herroeping – U kunt uw abonnement op onze nieuwsbrief te allen tijde annuleren, d.w.z. uw toestemming herroepen. U vindt een link om de nieuwsbrief te annuleren aan het einde van elke nieuwsbrief. Wij kunnen uitgeschreven e-mailadressen maximaal drie jaar bewaren op basis van onze legitieme belangen alvorens ze te verwijderen om eerder gegeven toestemming te kunnen bewijzen. De verwerking van deze gegevens is beperkt tot het doel van een mogelijke verdediging tegen claims. Een individueel verzoek tot verwijdering is te allen tijde mogelijk, mits tegelijkertijd het voormalig bestaan van toestemming wordt bevestigd.

Nieuwsbrief – prestatiemeting

De nieuwsbrieven bevatten een zogenaamde „web beacon“, d.w.z. een bestand ter grootte van een pixel, dat bij het openen van de nieuwsbrief van onze server of, indien wij gebruik maken van een verzenddienst, van diens server wordt opgehaald. Bij deze opvraging wordt in eerste instantie technische informatie verzameld, zoals informatie over de browser en uw systeem, alsmede uw IP-adres en het tijdstip van opvraging.

Deze informatie wordt gebruikt voor de technische verbetering van de diensten aan de hand van de technische gegevens of de doelgroepen en hun leesgedrag aan de hand van de opvraaglocaties (die met behulp van het IP-adres kunnen worden bepaald) of de toegangstijden. Statistische onderzoeken omvatten ook het vaststellen of nieuwsbrieven worden geopend, wanneer zij worden geopend en op welke links wordt geklikt. Om technische redenen kan deze informatie worden toegewezen aan de individuele ontvangers van de nieuwsbrief. Het is echter niet onze bedoeling of, indien gebruikt, die van de dienstverlener om individuele gebruikers te observeren. De evaluaties dienen ons veeleer om de leesgewoonten van onze gebruikers te herkennen en om onze inhoud aan hen aan te passen of om andere inhoud toe te sturen naargelang de interesses van onze gebruikers.

Een afzonderlijke herroeping van de prestatiemeting is helaas niet mogelijk; in dat geval moet het gehele abonnement op de nieuwsbrief worden opgezegd.

Hosting en e-mailverzending

De door ons gebruikte hostingdiensten dienen om de volgende diensten te leveren: Infrastructuur- en platformdiensten, rekencapaciteit, opslagruimte en databasediensten, e-mailverzending, beveiligingsdiensten en technische onderhoudsdiensten, die wij gebruiken voor de exploitatie van dit online aanbod.

Daarbij verwerken wij of onze hostingprovider inventarisgegevens, contactgegevens, inhoudsgegevens, contractgegevens, gebruiksgegevens, meta-gegevens en communicatiegegevens van klanten, geïnteresseerden en bezoekers van dit onlineaanbod op basis van onze gerechtvaardigde belangen bij een efficiënte en veilige verstrekking van dit onlineaanbod overeenkomstig art. 6 lid 1 lit. f DS-GVO in samenhang met art. 28 DS-GVO (totstandkoming van een overeenkomst). Art. 28 DS-GVO (sluiten van een contract voor orderverwerking).

Verzamelen van toegangsgegevens en logbestanden

Wij, of liever onze hosting provider, verzamelen op basis van onze gerechtvaardigde belangen in de zin van Art. 6 lid 1 lit. f. DS-GVO, verzamelen wij gegevens over elke toegang tot de server waarop deze dienst zich bevindt (zogenaamde serverlogbestanden). De toegangsgegevens omvatten de naam van de bezochte website, bestand, datum en tijd van de toegang, hoeveelheid overgedragen gegevens, melding van succesvolle toegang, browsertype en -versie, het besturingssysteem van de gebruiker, referrer-URL (de eerder bezochte pagina), IP-adres en de aanvragende provider.

Informatie uit logbestanden wordt om veiligheidsredenen (bijv. ter opheldering van misbruik of fraude) maximaal 7 dagen opgeslagen en daarna gewist. Gegevens waarvan de verdere opslag noodzakelijk is voor bewijsdoeleinden worden niet gewist totdat het desbetreffende incident definitief is opgehelderd.

Bereikmeting met Matomo

In het kader van de bereikmeting met Matomo worden op basis van onze gerechtvaardigde belangen (d.w.z. belang bij de analyse, optimalisatie en economische exploitatie van ons online aanbod in de zin van art. 6 lid 1 lit. f. DS-GVO), worden de volgende gegevens verwerkt: het type en de versie van de browser die u gebruikt, het besturingssysteem dat u gebruikt, uw land van herkomst, de datum en het tijdstip van de serveraanvraag, het aantal bezoeken, de tijd die u op de website doorbrengt en de externe links waarop u klikt. Het IP-adres van de gebruiker wordt geanonimiseerd voordat het wordt opgeslagen.

Matomo gebruikt cookies, die worden opgeslagen op de computer van de gebruiker en die een analyse van het gebruik van ons online aanbod door de gebruiker mogelijk maken. Uit de verwerkte gegevens kunnen pseudonieme gebruikersprofielen worden aangemaakt. De cookies hebben een bewaartermijn van een week. De door de cookie gegenereerde informatie over uw gebruik van deze website wordt alleen op onze server opgeslagen en niet aan derden doorgegeven.

Gebruikers kunnen te allen tijde met toekomstige werking bezwaar maken tegen de geanonimiseerde gegevensverzameling door het Matomo-programma door op de onderstaande link te klikken. In dat geval wordt een zogenaamde opt-out-cookie in hun browser opgeslagen, waardoor Matomo geen sessiegegevens meer verzamelt. Echter, als gebruikers hun cookies verwijderen, heeft dit ook tot gevolg dat de opt-out-cookie wordt verwijderd en dus door de gebruikers opnieuw moet worden geactiveerd.

De logs met gebruikersgegevens worden uiterlijk na 6 maanden verwijderd.

Online aanwezigheid in sociale media

Wij onderhouden online aanwezigheden binnen sociale netwerken en platforms om met de daar actieve klanten, geïnteresseerden en gebruikers te kunnen communiceren en hen daar over onze diensten te informeren. Bij het oproepen van de respectieve netwerken en platforms zijn de voorwaarden en richtlijnen voor gegevensverwerking van de respectieve exploitanten van toepassing.

Tenzij anders vermeld in ons privacybeleid, verwerken wij de gegevens van gebruikers als zij binnen de sociale netwerken en platforms met ons communiceren, bijvoorbeeld berichten schrijven op onze online aanwezigheid of ons berichten sturen.

Integratie van diensten en inhoud van derden

Binnen ons onlineaanbod gebruiken wij op basis van onze gerechtvaardigde belangen (d.w.z. belang bij de analyse, optimalisatie en economische werking van ons onlineaanbod in de zin van art. 6 lid 1 lit. f. DS-GVO) om door derde aanbieders aangeboden inhoud of diensten, zoals video’s of fonts (hierna uniform aangeduid als „inhoud“) te integreren.

Dit vereist altijd dat de derde aanbieders van deze inhoud het IP-adres van de gebruiker kennen, omdat zij zonder het IP-adres de inhoud niet naar de browser kunnen sturen. Het IP-adres is dus noodzakelijk voor de weergave van deze inhoud. Wij streven ernaar om alleen dergelijke inhoud te gebruiken waarvan de respectieve providers het IP-adres alleen gebruiken om de inhoud te leveren. Derde aanbieders kunnen voor statistische of marketingdoeleinden ook zogenaamde „pixel tags“ (onzichtbare afbeeldingen, ook wel „web beacons“ genoemd) gebruiken. De „pixel tags“ kunnen worden gebruikt om informatie zoals het bezoekersverkeer op de pagina’s van deze website te evalueren. De pseudonieme informatie kan ook worden opgeslagen in cookies op het apparaat van de gebruiker en kan onder meer technische informatie bevatten over de browser en het besturingssysteem, verwijzende websites, tijdstip van bezoek en andere informatie over het gebruik van ons online-aanbod, alsmede worden gekoppeld aan dergelijke informatie uit andere bronnen.

Google lettertypen

Wij integreren de lettertypen („Google Fonts“) van de provider Google LLC, 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA. Privacybeleid: https://www.google.com/policies/privacy/, Opt-Out: https://adssettings.google.com/authenticated.

Google ReCaptcha

Wij integreren de functie voor de herkenning van bots, bijv. voor invoer in onlineformulieren („ReCaptcha“) van de provider Google LLC, 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA. Privacybeleid: https://www.google.com/policies/privacy/, Opt-Out: https://adssettings.google.com/authenticated.

 

 

Algemene voorwaarden

1. Toepassingsgebied

De volgende voorwaarden zijn van toepassing op alle bestellingen die via onze online shop door consumenten en ondernemers worden geplaatst. Een consument is elke natuurlijke persoon die een juridische transactie aangaat voor doeleinden die overwegend noch aan zijn commerciële noch aan zijn zelfstandige beroepsactiviteit kunnen worden toegeschreven. Een ondernemer is een natuurlijke of rechtspersoon of een vennootschap met rechtsbevoegdheid die bij het sluiten van een rechtshandeling handelt in de uitoefening van zijn commerciële of zelfstandige beroepsactiviteit.

Deze AV zijn ook van toepassing op toekomstige zakelijke relaties met ondernemers zonder dat wij er opnieuw naar hoeven te verwijzen. Indien de ondernemer tegenstrijdige of aanvullende algemene voorwaarden hanteert, wordt de geldigheid daarvan betwist; zij maken slechts deel uit van de overeenkomst indien wij daarmee uitdrukkelijk hebben ingestemd.

2. Contractuele partner, sluiting van het contract

De koopovereenkomst wordt gesloten met Mach Dein Buch.

De presentatie van de producten in de online-shop vormt geen juridisch bindend aanbod, maar een niet-bindende online-catalogus. U kunt onze producten aanvankelijk vrijblijvend in het winkelmandje plaatsen en uw gegevens te allen tijde vóór de bindende bestelling corrigeren met behulp van de daarvoor bestemde en in het bestelproces toegelichte correctiehulpmiddelen. Door te klikken op de bestelknop plaatst u een bindende bestelling voor de goederen in het winkelmandje. De ontvangst van uw bestelling wordt onmiddellijk na verzending per e-mail bevestigd.

1) Wanneer het contract met ons in werking treedt, hangt af van de door u gekozen betalingswijze:

Vooruitbetaling / Bankoverschrijving

U ontvangt onze bankgegevens direct in de voorlaatste stap van de aankoop voor de betaalmethode vooruitbetaling / bankoverschrijving. U voert dan zelfstandig uw overschrijving uit. Zodra de betaling succesvol op onze rekening is bijgeschreven, wordt uw bestelling direct verwerkt.

Afhankelijk van de bank kan dit één tot drie dagen duren. Voor spoedbestellingen raden wij een snellere betaalmethode aan. Als wij na 14 dagen geen betaling hebben ontvangen, wordt uw bestelling automatisch geannuleerd.

Let op: Het is noodzakelijk dat u uw bestelnummer, dat u van ons heeft ontvangen, vermeldt als reden van betaling. Het bestelnummer als reden van betaling stelt ons in staat uw bestelling snel te verwerken.

PayPal PLUS

Betaal snel en veilig met uw PayPal-rekening. Uw bank- of creditcardgegevens worden uitsluitend bij PayPal opgeslagen en niet aan derden doorgegeven. U wordt na het bestelproces doorgestuurd naar PayPal en betaalt met twee klikken. Uw bestelling wordt direct na afronding van de betaling geactiveerd.

Kredietkaart

In onze onlineshop kunt u comfortabel en veilig met uw creditcard betalen. De betaling geschiedt via de PayPal PLUS betalingsservice.

Factuur

Voor scholen, openbare instellingen en commerciële klanten bieden wij betaling op rekening aan. Betaling op rekening is alleen mogelijk vanaf de derde geslaagde bestelling met een aparte cheque. Neem contact met ons op via e-mail of telefoon.

2 Annulering

Wij zijn niet verplicht bestellingen te annuleren na de rechtsgeldige aanvaarding van het aanbod. Zodra de klant de bevestiging van het sluiten van het contract door de leverancier ontvangt, is een kosteloze annulering van de bestelling niet meer mogelijk.

Indien wij als leverancier een annulering door de klant aanvaarden, wordt een forfaitaire verwerkingskost van 15,00 euro netto aangerekend aan de klant indien het orderbedrag lager is dan 500,00 euro netto en de bestelling nog niet op een drukvel staat.

Indien het ordertotaal meer dan 500,00 euro netto bedraagt, wordt de forfaitaire verwerkingskost van 15,00 euro netto plus 5 procent van het ordertotaal aan de klant aangerekend, op voorwaarde dat de bestelling nog niet op een drukvel staat.

Indien er door de opdrachtgever reeds betalingen aan de leverancier zijn verricht, worden voornoemde kosten in rekening gebracht in geval van terugboeking.

Indien een bestelling reeds op een drukvel staat, is een annulering niet meer mogelijk. In dat geval is het volledige bedrag van de bestelling verschuldigd.

3.Taal van het contract, opslag van de contracttekst

De beschikbare taal voor het afsluiten van het contract is Duits. Wij slaan de tekst van het contract niet op.

4. Leveringsvoorwaarden

De verzendkosten worden toegevoegd aan de vermelde productprijzen. Meer details over de verzendkosten vindt u bij de aanbiedingen. De levering geschiedt volgens de bij de betreffende producten aangegeven levertijd, mits de productie goed is en er geen sprake is van overmacht. Bij onvoorziene vertragingen door technische problemen met de machine kan de levertijd verlengd worden. In ernstige gevallen kan een tekortkoming van onze kant de bestelling annuleren.

In principe heeft u de mogelijkheid om bij ons af te halen

Maak jouw boek
Sonnenstraße 7, 97990 Weikersheim, Duitsland
tijdens de volgende kantooruren
Maandag – donderdag
09.00 – 17.00
Vrijdag
09.00 – 13.00

5. Betaling

De volgende betaalmethoden zijn over het algemeen beschikbaar in onze winkel:

Vooruitbetaling

Als u kiest voor vooruitbetaling, sturen wij u onze bankgegevens in een aparte e-mail en leveren wij de goederen na ontvangst van de betaling.

PayPal, PayPal Express

Tijdens het bestelproces wordt u doorverwezen naar de website van de online aanbieder PayPal. Om het factuurbedrag via PayPal te kunnen betalen, moet u daar geregistreerd zijn of zich eerst aanmelden, zich met uw toegangsgegevens legitimeren en de betalingsopdracht aan ons bevestigen. Na het plaatsen van de bestelling in de shop vragen wij PayPal om de betalingstransactie te starten. De betalingstransactie wordt direct daarna automatisch door PayPal uitgevoerd. Verdere instructies ontvangt u tijdens het bestelproces.

Amazon betalen

In het bestelproces wordt u doorverwezen naar de website van de online aanbieder Amazon voordat u het bestelproces in onze webwinkel afrondt. Om het bestelproces te voltooien en het factuurbedrag via Amazon te betalen, moet u daar geregistreerd zijn of zich eerst aanmelden en legitimeren met uw toegangsgegevens. Daar kunt u het bij Amazon opgeslagen afleveradres en de betalingswijze selecteren, het gebruik van uw gegevens door Amazon en de betalingsopdracht aan ons bevestigen. Vervolgens wordt u teruggeleid naar onze online shop waar u het bestelproces kunt afronden. Onmiddellijk na het plaatsen van de bestelling vragen wij Amazon om de betalingstransactie in gang te zetten. De betalingstransactie wordt automatisch door Amazon uitgevoerd. U ontvangt verdere instructies tijdens het bestelproces.

Contante betaling bij afhaling

U betaalt het factuurbedrag contant bij het afhalen van de goederen.


6. Eigendomsvoorbehoud

De goederen blijven ons eigendom totdat volledige betaling heeft plaatsgevonden.

Voor ondernemers geldt bovendien het volgende: Wij behouden ons het eigendom van de goederen voor totdat alle vorderingen uit een lopende zakenrelatie volledig zijn voldaan. U mag de goederen waarop een eigendomsvoorbehoud rust in het kader van de normale bedrijfsuitoefening doorverkopen; u draagt alle vorderingen uit deze doorverkoop – ongeacht een eventuele combinatie of vermenging van de goederen waarop een eigendomsvoorbehoud rust met een nieuwe zaak – ter hoogte van het factuurbedrag bij voorbaat aan ons over en wij aanvaarden deze overdracht. U blijft bevoegd de vorderingen te innen, maar wij kunnen ook zelf vorderingen innen voor zover u uw betalingsverplichtingen niet nakomt.


7. Transportschade

Voor consumenten geldt het volgende:

Indien goederen met duidelijke transportschade worden geleverd, dient u zo snel mogelijk bij het leveringsbedrijf over dergelijke gebreken te reclameren en onmiddellijk contact met ons op te nemen. Het niet indienen van een klacht of het niet opnemen van contact met ons heeft geen gevolgen voor uw wettelijke aanspraken en de handhaving daarvan, in het bijzonder uw garantierechten. Ze helpen ons echter om onze eigen claims tegen de vervoerder of de transportverzekering te kunnen doen gelden.

Voor ondernemers geldt het volgende:

Het risico van accidenteel verlies en accidentele verslechtering gaat op u over zodra wij het goed hebben afgeleverd aan de expediteur, de vervoerder of de persoon of instelling die anderszins is aangewezen om de verzending uit te voeren. Onder kooplieden geldt de in § 377 van het Duitse Wetboek van Koophandel (HGB) geregelde controle- en meldingsplicht. Indien u nalaat de daarin geregelde kennisgeving te doen, worden de goederen geacht te zijn goedgekeurd, tenzij het gebrek tijdens de inspectie niet herkenbaar was. Dit geldt niet als wij een gebrek bedrieglijk hebben verzwegen.


8. Klacht

Bij klachten hebben wij (Mach Dein Buch) recht op afbeeldingen van minimaal 20% van de te reclameren goederen. De reclametermijn bedraagt 14 dagen na levering. Gedurende deze termijn mogen de goederen niet worden afgevoerd. Wij (Mach Dein Buch) behouden ons het recht voor om in geval van twijfel de goederen terug te nemen of proefexemplaren op te vragen. In geval van een klacht hebben wij (Mach Dein Buch) het recht u een herdruk te leveren. Dit zal gebeuren volgens de standaard levertijden.


9. Aansprakelijkheid

Voor vorderingen op grond van schade die door ons, onze wettelijke vertegenwoordigers of plaatsvervangers is veroorzaakt, zijn wij altijd onbeperkt aansprakelijk

– bij letsel aan leven, lichaam of gezondheid,
– bij opzettelijk of grof nalatig plichtsverzuim,
– in geval van garantiebeloften, voor zover overeengekomen, of
– voor zover het toepassingsgebied van de productaansprakelijkheidswet wordt geopend.

Bij schending van wezenlijke contractuele verplichtingen, waarvan de vervulling een voorwaarde is voor de goede uitvoering van de overeenkomst en op de naleving waarvan de contractpartner regelmatig mag vertrouwen (kardinale verplichtingen), door lichte nalatigheid van ons, onze wettelijke vertegenwoordigers of plaatsvervangende vertegenwoordigers, is het bedrag van de aansprakelijkheid beperkt tot de bij het sluiten van de overeenkomst voorzienbare schade, waarvan het optreden typisch te verwachten is. Anders zijn schadeclaims uitgesloten.


10.Geschillenbeslechting

De Europese Commissie biedt een platform voor online geschillenbeslechting (OS), dat u hier https://ec.europa.eu/consumers/odr/ kunt vinden.

Wij zijn bereid deel te nemen aan een buitengerechtelijke arbitrageprocedure voor een consumentenarbitragecommissie.

De bevoegde instantie is de Algemene Raad voor Consumentenarbitrage van het Zentrum für Schlichtung e.V., Straßburger Straße 8, 77694 Kehl am Rhein, www.verbraucher-schlichter.de.


11. Slotbepalingen

Indien u ondernemer bent, is het Duitse recht van toepassing met uitsluiting van het Verdrag der Verenigde Naties inzake internationale koopovereenkomsten betreffende roerende zaken.

Indien u een handelaar bent in de zin van het Duitse Wetboek van Koophandel, een rechtspersoon naar publiek recht of een bijzonder fonds naar publiek recht, is de exclusieve plaats van jurisdictie voor alle geschillen die voortvloeien uit contractuele relaties tussen ons en u onze zetel.

Voorwaarden gemaakt met de juridische teksteditor Trusted Shops in samenwerking met Wilde Beuger Solmecke Rechtsanwälte.